آسمان دارابکلا

آسمان دارابکلا

آسمان دارابکلا
آسمان دارابکلا

آسمان دارابکلا

آسمان دارابکلا

امام زاده اسماعیل فیروزکوه

امام زاده اسماعیل فیروزکوه

اسفند ماه 1397

این امام زاده در حاشیه یک کوه صخره ای بنا شده است. بخشی از کوه داخل حرم قرار دارد که اطرافش آیینه کاری شده هست. ادامه متن...

بقعه امام زاده اسماعیل فیروزکوه در مرکز بافت قدیم شهر فیروزکوه و در شمال کوه منفردی واقع گردیده که قلعه قدیمی فیروز کوه روی آن کوه ساخته شده است .

نسب این امامزاده به امام موسی کاظم (ع) می رسد.بنای اولیه بقعه امامزاده اسماعیل (ع) احتمالا مربوط به قرن ششم یا هفتم هجری بوده . لکن بنای قبلی بقعه امامزاده که شامل راهروهایی کوچک همراه با چند اتاق و گنبدی بر روی آن بود ،در سالهای اولیه انقلاب خراب گردیده و امروزه بنایی دو طبقه بر روی آن ساخته شده است . تاریخ احداث بنای جدید را سال ۱۴۰۱ هجری قمری بر روی ضریح امامزاده حک کرده اند .امروزه تمام سطح نمای داخلی امامزاده و سقف آن آینه کاری شده و کف آن نیز سنگ فرش شده است .

در جوانب صحن اصلی ، فضاهایی جهت ارائه خدمات بهتر به زائرین احداث شده که نمای سطح همه آنها از سنگ است .بنابراین بقعه این امامزاده از امکانات نسبی جهت پذیرایی از زائرین برخوردار است .همچنین در سال ۱۳۸۰ گنبد و گلدسته هایی در طرفین درب ورودی بقعه به شکل زیبایی احداث گردیده است .

عکس ها - اینجا

فیلم قسمت یک از دو اینجا

فیلم قسمت دو از دو اینجا

منبع متن :

yon.ir/ji0Hw

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.